Od 19 do 21 kwietnia uczniowie klas 6b, 7a,7b brali udział w wycieczce do Kotliny Kłodzkiej.

Podczas wyjazdu mieli okazję zobaczyć wnętrze Jaskini  Niedźwiedziej, odkrytej przez górników. Mogli  podziwiać stalagmity i stalaktyty, które przybierały różne formy.  Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie jest najdłuższą z jaskiń sudeckich i jedną z najdłuższych i najgłębszych w Polsce, została odkryta w 1966 roku. Jaskinia jest oświetlona dla zwiedzających, ma 4 poziomy, a łączna długość korytarzy wynosi około 3 km. W jaskini żyją nietoperze, które mieliśmy okazje zobaczyć, muchówki, pająki i motyle.

Kolejnym punktem było zwiedzanie Muzeum Papiernictwa. Uczniowie zapoznali się z historią powstawania papierni i papieru, zobaczyli w jaki sposób powstaje i co wykorzystuje się do jego produkcji. Największą atrakcją była lekcja muzealna czerpania papieru, gdzie każdy uczeń tworzył pamiątkowy papier.

Jeszcze tego samego dnia udaliśmy się na szlak górski , a naszym  celem było zdobycie Szczelińca. Wymagało to niemałej kondycji, ale wysiłek zrekompensowały nam przepiękne widoki, które mogliśmy podziwiać ze szczytu.

Na Szczeliniec Wielki, najwyższy szczyt w Górach Stołowych, wspinaliśmy się z miejscowości Karłów. Aby wspiąć się na szczyt trzeba było przejść kręty, czerwony szlak turystyczny i 665 schodów.

Ostatnią atrakcją było zwiedzanie kopalni, której mroki rozświetlały sztabki złota.

Zwiedzanie kopalni złota w Złotym Stoku rozpoczęliśmy od sztolni zwanej Sztolnią Gertrudy. Wędrując po 500-metrowym odcinku kopalni widzieliśmy Szarego – gnoma, który niespodziewanie pojawił się w górniczych korytarzach, laboratorium J. Schärfenberga, mapy i plany kopalni oraz skarbiec wypełniony 16 sztabkami w złotym kolorze, część trasy trzeba było przebyć, zjeżdżając na 8-metrowej zjeżdżalni Z poziomu pod wodospadem, zwanego tajemniczym chodnikiem Sztolni Czarnej, wydostaliśmy się na powierzchnię, Pomarańczowym Tramwajem.

Uczestnicy wycieczki mogli się zintegrować, biorąc udział w zabawach, zaczerpnąć świeżego powietrza i nabrać sił do dalszej nauki.