10 maja uczniowie klas 6a i 6b wybrali się na wycieczkę.

Pierwszym punktem był Kórnik, w którym dzieci miały okazję poznać historię przepięknego zamku oraz jego mieszkańców. Podziwiając czternastowieczne wnętrza i eksponaty usłyszały opowieść o Białej Damie, której duch podobno nadal straszy.

To właśnie tutaj dowiedziały się, że Tytusowi Działyńskiemu – właścicielowi budowli zawdzięczamy przynależność okolic Morskiego Oka czy Bukowiny Tatrzańskiej do naszego kraju.

Z kórnickiego zamku promenadą im. Wisławy Szymborskiej doszliśmy do autokaru.

Stąd autokarem przejechaliśmy do barwnego (urokliwego) Rogalina, gdzie spacerując wąskimi ścieżkami otoczonymi zapachem bzów, mogliśmy zachwycać się architekturą Pałacu Raczyńskich.

Podczas zwiedzania zabytkowego parku mijaliśmy ciekawe rzeźby, niekiedy mocno nadszarpnięte przez czas, aż dotarliśmy do słynnych dębów, z ich królem Bartkiem, które upamiętniliśmy na zdjęciu.

Ostatnim miejscem było Muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie, poświęcone podróżnikowi. Tutaj wpatrywaliśmy się w rzadkie egzemplarze owadów, pajęczaków i innych pamiątek przywiezionych z wypraw przez Fiedlera. Mieliśmy okazję poznać jego krewnych, w fascynujący sposób opowiadających nam o życiu pisarza-przyrodnika oraz poczuć cudowne moce piramidy Cheopsa.

Ta wyprawa, choć w mało odległe miejsce, bardzo wzbogaciła naszą wiedzę, którą teraz możemy się dzielić.