6 czerwca uczniowie klas siódmych i ósmych pod opieką pani Eweliny Filipiak, pani Karoliny Nowickiej-Ulanickiej, pana Grzegorza Adamskiego i pana Tomasza Brussy pojechali na trzydniową wycieczkę do Czech i do Wiednia.

Pierwszego dnia oglądaliśmy piękne widoki przy Jaskini Macocha, a w jej wnętrzu, podczas podroży łódkami podziwialiśmy stalaktyty i stalagmity.

Kolejnym punktem programu był zamek Lednice-Valtice, dawna siedziba rodu Liechtenstein.

Drugiego dnia celem naszej podróży była stolica Austrii-Wiedeń.

Pani przewodnik zapoznała nas z najważniejszymi osobliwościami tego miasta.

Widzieliśmy m.in. siedzibę ONZ, katedrę św. Szczepana, Parlament, Ogród Różany i Dom Hundertwassera.

W Muzeum Historii Naturalnej zachwycaliśmy się imponującym zbiorem eksponatów z dziedziny antropologii, geologii, ze świata fauny i flory.

Mieliśmy również okazję zobaczyć i podziwiać słynną Operę Wiedeńską.

Podróż do Wiednia zakończyliśmy na górze Kahlenberg, z której Jan III Sobieski dowodził zwycięską bitwą o Wiedeń z Turkami.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w miejscowości Kraliki, jeszcze w Czechach, gdzie spędziliśmy 5 godzin. Wśród atrakcji był wjazd wyciągiem, przejście Ścieżką w Obłokach oraz wiszącym mostem o dł. 721 m i podziwianie nieziemskich widoków. Po dość męczącym zejściu z góry wyruszyliśmy do domu.

Ta wycieczka pozostanie na długo w naszych wspomnieniach.