W Ekopracowni związanej z odnawialnymi źródłami energii pojawiły się pierwsze pomoce naukowe.

Oprócz monitora interaktywnego duże zainteresowanie uczniów wzbudza nietypowy energorower oraz tworząca z nim cały zestaw sokowirówka.

Jest także zestaw modeli Energie Odnawialne.

Nowy, modularny zestaw zaprojektowany został tak, aby w zmniejszonej skali, w sposób praktyczny (eksperymentalny) demonstrować działanie różnych systemów tzw. czystych energii od początku do końca. Zestaw zawiera zminiaturyzowane, działające (!) zestawy takich urządzeń jak: turbina wiatrowa, panel fotowoltaiczny (słoneczny), elektrolizer, ogniwo paliwowe PEM oraz system przechowywania wodoru (paliwo).

Kolejnym zestawem jest autko z napędem wodorowym.

Jest to jeżdżące autko-model pojazdu napędzanego czystym wodorem gromadzonym w wodzie w wyniku wykorzystania ogniwa paliwowego typu PEM (Polymer Electrolyte Membrane). Możemy obserwować tworzenie się tlenu i wodoru w dwóch transparentnych pojemnikach z wodą umieszczonych z tyłu pojazdu. W wyniku zachodzenia reakcji tlenu z wodorem wytwarzana jest energia elektryczna oraz woda (para wodna) – pojazd porusza się cicho, bez wydzielania toksycznych produktów spalania! Wymiary: 15,5 x 12,5 cm (ogniwo fotowoltaiczne); 24 x 10,5 x 8,5 cm (autko). Samochody tak napędzane istnieją i jeżdżą już po drogach, przy których zbudowano dla nich stacje wodorowe (zamiast benzynowych).

Są także dwa zegary z baterią owocową oraz zestawem do eksperymentów z elektrochemii.

W skład zestawu wchodzą m.in.: moduł zegara cyfrowego w obudowie w kształcie jabłka z tworzywa, podstawka pod zegar i zlewki, dioda LED z dwoma przewodami, elektrody: magnezowa (Mg) – 2 sztuki, miedziana (Cu) – 3 sztuki, cynkowa (Zn) – 3 sztuki, węglowa (C) – 2 sztuki, przewody – 2 szt., zacisk krokodylkowy – 6 szt., paski wskaźnikowe, wełna stalowa. Fascynujący zestaw doświadczalny, czyli zegar zasilany owocami i warzywami (ogniwo owocowe). Widoczne z boku płytki-elektrody wbijane są w owoc/warzywo, włączane w budowane obwody elektryczne oraz wykorzystywane do badania przewodności różnych materiałów. Zasilanie zegara odbywa się na tej samej zasadzie na jakiej działają współczesne baterie. Dodatkowe elementy zestawu umożliwiają budowę bardzo różnych obwodów elektrycznych, a także dowiedzenie, że prąd elektryczny płynie w zbudowanych przez uczniów obwodach, ponieważ zachodzi reakcja chemiczna pomiędzy metalami a kwasami zawartymi w owocach, warzywach. Uczniowie przekonają się także, że w niektórych doświadczeniach do zapalenia diody LED wystarczy jedna cytryna, a w innych potrzeba będzie tych cytryn trzy, a nawet więcej sztuk.